Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

lördag 14 maj 2011

When the birchtrees are green




The birchtrees are beginning to turn green!
Björkarna slår ut!




It should now be time for me to take up my trees from the ground. But while spring is progressing, my health is at the same level as last week. So I don't have any strength to start digging and repotting.

It looks like one or two branches on my larch is broken by the moose that was walking over the trees in the winter, but that is the only damage I have discovered - yet. On another place in the garden it has broken a small bird-cherry that was growing to become a bonsai, and a change in shape will be necessary.


Det är hög tid för mig att börja ta upp träden ur marken. Måste bara bli frisk först.
Jag kan nu se att  älgen som klev omkring här i vintras har brutit av en  eller ett par små grenar på min lärk - det är den enda skadan jag har upptäckt än så länge. Förutom på ett annat ställe i trädgården där jag hade grävt ner bla. en liten hägg, den stod i och för sig  "bara" på tillväxt, men en total omformning kommer att bli nödvändig för den.




Yew.
Idegran.
.

1 kommentar:

  1. Hi Anna,
    get well soon!!! I hope your illness is not that severe!?
    By the way, I really love your sylvestris yamadoris ... mhhhh they look goooood :-)
    Greetings from Austria,
    Igor

    SvaraRadera