Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

söndag 10 oktober 2010

Andra träd



Jag har ändrat rubriken på bloggen. Hade ju från början hittat på att den skulle handla om "allt arbete jag lägger ner på mina bonsaiträd"... Vilket (arbetet alltså) var varken särskilt roligt att skriva eller läsa om! Vad jag älskar däremot är träd över huvud taget! Träd i naturen, de som man har som förebilder till sina bonsaier. Och därför har jag då och då fått med såna bilder här - och nu har jag "accepterat" det och gett alla såna bilder en egen etikett: andra träd!


Det här är en asp som jag sprang ut och knäppte nu i morgonljuset. Den kallas av vissa för "norrlands ädellövträd", i brist på ekar och annat.

2 kommentarer:

  1. Man blir ju ganska avundsjuk när man är söder ut och ser alla dessa lövträd som ger en sån härlig lummig känsla som aldrig finns här, men när man ser mördargsniglarna krypa däremellan så minskar avundsjukan drastiskt!

    SvaraRadera