Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

fredag 13 augusti 2010

Benjaminfikus i solen



Så här blå har himlen varit idag och här är en stor rufsig bladig grön buske, som jag tog ut i värmen, en benjaminfikus i en bonsaikruka. Nu ska jag klippa fram bonsaien som finns inuti. (I vintras såg vi i bonsaisällskapet en film som hette Finding the bonsai within, det känns som om den titeln passar här!)



Jag fyllde nästan en hel hink med blad (en del flög bort också). Jag började ca klockan tolv att klippa blad och sedan fortsatte jag att klippa medan jag hörde hela Sommarprogrammet på radion (det var Darin som pratade och mycket bättre än man skulle ha kunnat tro!)

När programmet var slut såg trädet ut så här, och nu syns ju lagårn i bakgrunden också, och gummibåten!




Sedan klippte jag lite ytterligare och lindade så många grenar som jag orkade. Till slut hade jag inte tid att jobba mer med den och då hade jag kommit till följande resultat, se nedan. Nu får den vara tills nästa gång jag har tid att göra något med den. Jag vet att det ser konstigt ut med de uppstickande delarna, men de ska var där "så länge" och fixas så småningom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar