Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

söndag 4 juli 2010

Trädgårdsinstallation


Jag måste erkänna att jag tyvärr samlar på mig lite för många träd... Hinner ju egentligen inte med att ta hand om dem. Men någon gång händer det att jag ger upp och slänger bort något hopplöst material. Jag vill inte tala om vad jag hade för planer för dessa tre långa tallar, men en dag för två år sedan tog jag alltså upp dem ur sina respektive plastlådor och satte dem i gräsmattan! Då hade jag odlat dem i lådor i flera år (olika lång tid) hela tiden med tanke på en kommande bonsai-styling... Det skulle komma en dag då jag skulle konstatera att de rotat sig tillräckligt i lådan och jag skulle arrangera grenarna och göra riktiga bonsaier av dem. Den dagen kom aldrig, men i stället kan jag väl styla dem som en trädgårdsinstallation?
Nu är de föredettingar, före detta potensaier, dvs de har varit något som skulle bli något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar