Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

måndag 28 juni 2010

Lindat en tall!



Ännu en strålande dag! Solen skiner och skiner! Här står en liten ulmus som blivit lämnad inomhus då jag tog ut de andra för ett par veckor sedan. Den här är så liten att det känns tryggt att ha den någonstans där jag ofta går förbi och ser den.

På sista veckan har det inte blivit mycket gjort med bonsaierna. (Vattnat förstås.) Man kan ju inte varje dag göra som jag gjorde den 17e, strunta i allt jag borde... Nej verkligheten hinner alltid ifatt en, bonsaierna får lov att komma i sista hand, bara hållas vid liv, annat vardagligt ska skötas om. Och så är det dag efter dag... Idag har jag dock till slut tagit fram påsen med de krulliga (återanvända) metalltrådarna, rätat ut dem och lindat en tall:


Först fick den stå i solen och se glad ut.


Efteråt fick den stå i skuggan och se ledsen ut... Som vanligt tycker jag om förändringen: 1)förändring? - ja. 2)förbättring? - vet ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar