Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

tisdag 18 maj 2010

vårbruk




Idag har jag till slut fått tid att gräva upp åtminstone ett antal av mina vinterförvarade träd från trädgårdslandet. I den fantastiska värmen har jag tagit upp och planterat i kruka: fem tallar, en lärk, två viden, en gran, en björk, en dvärgbjörk, en cotoneaster - samt min yamadoritall från i lördags, som stått i sin påse tills idag. Jag är helt slut och händerna är helt svarta. Puh!

En av tallarna var skadad av snötyngden, hade fläkts upp mitt på vid en gren. Får se hur den klarar sig. Cotoneastern visar inga livstecken egentligen, men är kanske bara sen pga att det är en utländsk variant. Lärken är redan grön, liksom björken, och videna är på gång.

1 kommentar:

  1. vilka superfina bonsaier du har anna, du har en cool hobby.
    jag vill gärna se dom live innan jag fylle 50.
    nu är ju inte det så vansinnigt långt borta hm!
    här hoppar jag in lite nu o då.
    ha en bra helg mvh lotta

    SvaraRadera