Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

tisdag 18 oktober 2011

...och hemma i skogen



There have been some nice and sunny days.

Vi har haft en del fina dagar på sista tiden och jag har utnyttjat mina lediga dagar och tagit några i taget av mina bonsaier och grävt ner för vintern.





Frosty mornings.





    

But today: no sun - only rain and wind and darkness! I have put down the last of my trees in the ground for the winter. I counted them (just because people ask me about such things as numbers) - and there are 32 trees here in my winter corner now.

After checking here in the blog I discovered that I finished this autumn-digging almost exactly the same date last year - the 19th!


Idag kom de sista ner i marken. Jag har räknat dem: 32 st. Bara för att folk ofta frågar just om sånt som antal. Bilden ser mörk ut, och idag har det verkligen varit mörkt! Mörkt, regnigt och blåsigt.

När jag tittar efter visar det sig att jag är väldigt punktlig av mig för ifjol grävde jag ner de sista träden precis den 19e oktober - nästan på dagen exakt som i år alltså!


1 kommentar:

  1. Förstår att du tycker det känns skönt att ha fått ner alla växter i backen. Här finns lite kvar att göra i trädgården, men blir det en dag utan regn, så är det snart gjort.
    Ha en fin morgondag!

    SvaraRadera