Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

fredag 7 oktober 2011

En bild som jag ska titta på i vår


To help my own memory I want to save (until repotting time in the spring) these images of a pine that I have had for many years without knowing what to do with it - now I have got an idea. I just happened to look at it from a new angle yesterday when I carried it to the winter storing place.


Måste spara dessa bilder av en tall som jag haft länge men inte vetat vad jag skulle göra av den. Igår när jag bar den till vinterförvaringen råkade jag se den från ett nytt håll.



The top was broken off in the last winter, you can see a small scar where it was.
 
Toppen bröts av förra vintern, stället syns som en liten ljus fläck i den gråa barken.



6 kommentarer:

  1. very nice pine!!! i'm sure it will look's like a masterpiece after styling!!!

    SvaraRadera
  2. Uhhhh, I really love it! Looks great, from this angle!!! Now it´s possible to see the nice taper.

    Igor

    SvaraRadera
  3. andra bilden är helt klart fronten.

    SvaraRadera
  4. Vilken otrolig skillnad! Från medioker och tråkig till... alldeles underbar. Den ser ju nästan färdigstylad ut från den nya vinkeln. Riktigt bra taper och rörelse i stammen. Om du nån gång framöver vill byta bort den mot några krukor så säg till =).

    SvaraRadera
  5. Hej Anna!
    Här kommer det en liten förmiddagshälsning!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Anna!
    Ni har ju nästan mildväder. Här i Värmland hade vi 7 minusgrader i morse.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera