Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

måndag 7 mars 2011

Fönster



Some pictures of my over-crowded house, why did I start this hobby?


Måste bara visa hur tokigt det ser ut här hemma. I de rum som de utflyttade ungdomarna övergivit står mina växter och trängs. Inomhusväxter blandat med utomhusväxter i väntan på våren!
I bilden ovan syns i mitten en hel hög med rotade sticklingar. Jag brukar ta sticklingar nästan jämt när jag klipper i växterna men på slutet har jag börjat inse att man kan inte föröka och föröka sitt växtförråd i all oändlighet. Vi människor ryms nästan inte i huset.




Här syns pinsamt nog även en del julsaker som råkade bli kvar när de andra städades bort och packades ner.



Även i vår kallfarstu står det alltid växter. Det är värst den här tiden på året, lite senare tar jag ju ut en del av dem utomhus.
Vissa växter är fortfarande kala, vissa helt gröna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar