Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

lördag 19 mars 2011

Bonsai and Japan



I think this is why I do it: when I see new leaves coming and I know the tree has survived the winter. I love the special light green colour of the leaves this time of year.
As I can see today all trees have survived in my garage.

Since my last blog post I have repotted also my pomegranates, and some other trees and plants. But it is difficult to even find it interesting after what has happened in Japan. Bonsai is so closely related to Japan and japanese culture. I will take pictures later.

Jag tror det är för det här man gör det: när man ser att nya blad kommer fram och växten har överlevt ännu en vinter. Bladen har en sån speciellt vacker ljusgröna färgton just när de är nya på våren.

Annars är det ju ganska hemskt med det som hänt i Japan. Bonsai och Japan hör ganska mycket ihop, vad än jag brukar säga om att det inte är därför jag är fascinerad av det.

Såvitt jag kan se för tillfället verkar alla träd ha överlevt av dem jag haft i garaget under vintern.



1 kommentar: