Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

fredag 24 september 2010

Höstblomning



Plötsligt slog det ut en blomma på min kamellia. (Jag tror det är en kamellia, rätta mig om jag har fel.) Fått denna växt av Ken, jag minns inte om den var frösådd, men jag tror det. Det blir nog ingen bonsai av denna i första taget men den kan ju tydligen blomma i alla fall!
Och så värst plötsligt var det egentligen inte heller, jag har sett blomknoppen ett tag, men trodde länge att det bara var en vanlig bladknopp.

Om det blir fint väder imorgon så det går att vara ute en stund ska jag gå ut och linda färdigt och böja till min tall som står och väntar. Jag sitter här och samlar ork.

2 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    Vad trevligt att höra denna Camelia japonica äntligen visade sin skönhet!

    Det stämmer att jag sådde många frö för några år sedan. Jag kommer inte ihåg när det var. Men det var kanske fyra, eller fem år sedan.

    Växten verkar växer bra och frisk. Om du planterar en stor själv vattnande kruka kommer den att växa snabbare och utvecklar många blomknoppar.

    SvaraRadera
  2. Jag planterar väl om den till våren, kanske det blir en större kruka då!

    SvaraRadera