Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

måndag 20 februari 2012

Pomegranates, february


 Today: small light green leaves on all my pomegranates!

Små fina ljusgröna löv syns nu på alla granatäpplena!



This one has three trunks, of which I want to take away one, but have not yet decided which one.

Den här har för tillfället tre stammar och jag har tänkt ta bort en av de två smalare, men har inte bestämt vilken ännu.


And if I  get inspired some day I might do some wiring on these trees...

Och kanske om jag får lite inspiration så tar jag itu med dem och lindar lite nån dag...



3 kommentarer:

  1. Tycker att det ser så härligt ut med en liten skog. Skulle gärna ha en själv... är de svåra att fixa? Försöker mig även på lite "oldling" från grunden med just granatäppelkärnor. Spännande att se om det blir något resultat.

    SvaraRadera
  2. Men ..., så fina ljusgröna blad. Man riktigt längtar till våren. Har ni mycket snö kvar - jag antar det? Idag har vi 8 plus här, så det har tagit rejält på snötäcket.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Fredic: teoretiskt är det inte svårare att ha flera stammar i en kruka än en... Bara att prova! Det finns beskrivningar på många ställen om hur man "bör" sätta ihop träden. Du kan låna material på ett bonsaimöte.

    SvaraRadera