Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

onsdag 13 juli 2011

Rain

.

No - there is no rain in these pictures, but it rained yesterday and during the night, all together 26 mm! We really needed that after the long drought. So today I don't have to water my trees. Watering is about all I do to them now, but I hope to have more time to work on them when I start my vacation in the end of july... A lot of wiring and re-wiring is needed...


Efter den långa torkan har vi till slut fått lite regn. Igår och inatt kom det sammanlagt 26 mm, vilket känns SÅ bra! En dag utan att behöva vattna! Jag passade förstås på att fota mina lavar som jag tycker är så snygga i väta - ändå framgår det inte av bilderna hur riktigt lysande de är.
Bonsaierna och alla mina blivande (sk potensaier) behöver skötas om, verkligen allihopa, lindas och klippas och framför allt lindas om!!! Det finns en massa tråd som börjar skära in och göra märken. Jag ska jobba en vecka till innan jag får semester, men då när jag blir ledig ska jag försöka hinna med att jobba på träden.


1 kommentar:

  1. Skönt med lite regn kan jag tänka mig. Vilken fin utsikt du verkar ha från tomten, längtar upp till norrland och får se om det blir en resa nästa sommar.

    SvaraRadera