Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

söndag 13 februari 2011

Repotting



I have started repotting! I took these zelkova trees in from the garage and repotted them today in nice new soil. They are now going to be indoors so they can start to grow.

One week ago we had the first bonsaimeeting, but I didn't bring any tree to work on this time. An ex-bonsaiist sold me this pot, which he has made himself. I quite like it! It is 51 cm across, I think I can use it for one of my outdoor trees.

There are too many ex-bonsaiists...


Jag har börjat plantera om! Tog in dessa zelkovor från garaget och planterade om dem i ny fin jord. De ska nu få stå inne i värmen och börja växa.

För en vecka sedan hade vi årets första bonsaimöte (men jag hade inte tagit med mig några växter att jobba på). Fick med mig en kruka hem från mötet som en före detta bonsaiintresserad ville sälja. Han har gjort den själv. Den är ganska stor (51 cm tvärsöver). Jag tror jag ska kunna använda den till något av mina utomhusträd. Jag gillar den lite grova men ändå glaserade ytan.

Det finns ganska många före detta bonsaiintresserade...





1 kommentar:

  1. Vad spännande med Zelkovorna! Själv har jag haft för kallt i mitt förvaringsrum, för att de ska börja vakna än, men jag ska sakteligen börja höja temperaturen och se om jag kan komma igång om 3 eller 4 veckor ungefär med omplantering.

    SvaraRadera