Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

söndag 21 november 2010

Winter already



Some kind of light-phenomenon that caught my eye this morning.

Fick se ett tjusigt fenomen på himlen alldeles nyss. Det bildades som en aura runt solen. Såg något liknande häromdagen genom våra gårdstallar men regnbågsfärgerna framgår tyvärr inte av den bilden.




The winter is coming too soon!

Det är ganska vintrigt redan och temperaturen har varit alltför låg för årstiden flera gånger.




Yesterday I visited some bonsai-friends that have all the windows in their house filled with pots and plants! And extra light too.

Men igår var jag till stan och träffade några bonsaivänner. De har alla fönster fulla av växter och med extrabelysning också. Här finns alla möjliga arter och former.




Autumn leaves on my ginkgo-stick.
Min pinniga ginkgo har några höstlöv kvar.



Man får njuta av det lilla, solljuset genom några feta blad!

2 kommentarer:

  1. Hej i stugan!
    Har tagit igen den förlorade sömnen, men den här gången var det inte fullmånens fel. Men ..., jag tror som du att månen gör sitt ibland.
    Jo, jag kan lyssna på P1 när jag går hemma och grejar, men när jag åker bil är det musik som gäller.
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Fenomenet kallas "Halo":

    http://en.wikipedia.org/wiki/Halo_%28optical_phenomenon%29

    MvH
    Emil

    SvaraRadera