Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

lördag 27 november 2010

More snow!



My bonsai garden, with snow. I have to remind myself it is only november, not even december yet. It is snowing and snowing!


Bonsaigården, översnöad. Vilken vinter det blev! Man måste påminna sig att det bara är november, inte ens december ännu. Det har snöat och snöat, och jag tror det snöar ännu.





Engaged myself with my small ficus natasja. I think, as I always do with my trees, "it will look better some day in the future". And when is this future going to come? In a month? Or a year? Or ten years? I don't know.

Then I put up an extra light for my kitchen bonsai. I don't know why I had forgotten this earlier.


Engagerade mig en stund i min lilla natasjafikus, den ser lite halvdan ut, jag vet det. Som alltid tänker jag: "den blir bättre om ett tag". Ett tag: hur länge är det egentligen? En månad? Ett år? Tio år?

Sedan kom jag på att jag faktiskt har en extrabelysning till mina inomhusbonsaier, vet inte varför jag hade glömt bort det förut. Nu har jag satt upp den i köket så fikusarna får lite fler lux att leva på.


1 kommentar:

  1. Hej Anna!
    Ser att dina bonsaier verkar trivas.
    Jag har aldrig ägt någon, men har många gånger funderat på att köpa en. Fegar alltid ur för jag tror inte att den skulle bli långlivad hos mig.
    Ha det bra däruppe i snön!

    SvaraRadera