Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

söndag 2 januari 2011

Christmas trees in nature


Thin spruces or twin rockets?
I have taken pictures on this winter's first skiing tour. We have pretty much snow now - as I know is also the case in many places around Europe this year.

Det är snöigt nu. Jag har varit ute och studerat naturens förebilder. (Årets första skidtur.) Granarna är smala som rymdraketer, tyngda av snö som de är.





Here You can see (?) my husband making the way for me.

Maken som spårar åt mig skymtar?







The wild christmas trees are folded up just as well as the one in plastic!

Granarna har fällt ihop sig lika fint som plastjulgranen!







About bonsai in january: What I have difficulties with at this time of the year is remembering to water the trees that I have put away in the garage. They do need a little water even now, they are not frosen. And I have so many other things in the garage, it is really difficult, the watering. I have a panic attac every now and then when the fear comes over me that I have waited too long since the last watering.


I övrigt är det svåraste den här tiden på året att orka vattna träd som står undanställda i garaget. Det är så bökigt att vara där och vattna, för det finns ju andra grejer där. Jag får alltid panik med jämna mellanrum för att jag lämnat träden för länge sedan sist. Och de behöver faktiskt vattnas då och då även då de står där i kylan, de är inte helfrusna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar