Blog of a bonsai amateur and tree lover

...om mina bonsaier och andra träd

torsdag 11 september 2014

New pots



I have still some inspiration left from the meeting in Göteborg (when I saw Kobayashi! last weekend). So therefore I would like to show here two pots I took the chance to buy when I was there. The first one is for this pine, that is in need of a pot a little larger than it has today. I will repot the tree in spring.


 Var naturligtvis tvungen att köpa ett par krukor när jag hade chansen (när jag var i Göteborg i helgen, se mitt inlägg om Kobayashi). Den här kaskadkrukan från Bonsai & trädgård köpte jag till "tallen med klumproten", som ni ser. Den kommer att bli omplanterad i den nya krukan till våren. Man ska ju inte ha krukor med såna där tecken på, som tallen står i för tillfället, har jag fått lära mig. Dessutom är den krukan faktiskt för liten.




The second pot is not for a special tree, I just liked it. It looks a little like crocodile skin, so maybe it would fit one of my tropical indoor bonsai?

Sedan kunde jag inte låta bli den här från Gramming pots. Den är inte köpt till något visst träd, utan bara för att jag tyckte den var snygg. Eftersom den ser ut litegrann som krokodilskinn kanske den passar till någon mer tropisk växt? Jag har ju ett antal sådana också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar